انتظار فرج

آشنایی با شیطان پرستی

 یکی از نشانه های ظهور که در روایات مطرح شده، ورود نیروهای غربی یا مغربی به مصر است. شیخ طوسی در کتاب الغیبة، ص 463، از عمار یاسر نقل می کند که گفت: دولت اهل بیتِ پیغمبر شما در آخر الزمان خواهد بود و ظهور آن دولت علاماتى دارد: (از آن جمله) ... غربیان به مصر حمله می آورند. وقتى آنها وارد مصر شدند، همین علامت آمدن سفیانى است.
 
 
 
گفته شد که روایات رخدادهای مصر در دوران ظهور را می توان به هفت گروه تقسیم کرد و ترتیبی منطقی اما احتمالی برای این رخدادها ارائه نمود. در بخش گذشته به بررسی سه گروه از این رخدادها پرداختیم. این سه گروه عبارتند از:

1ـ حرکت انقلابی مردم علیه حاکمان در مصر و دیگر کشورهای عربی
2ـ کشته شدن فرمانروای مصر به دست مردم
3ـ هرج و مرج و نابسامانی در کشور به دلیل فقدان پیشوا

نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

 یكی از نشانه های ظهور، حركت عمومی مردم منطقه و یا مردم كشورهای عربی بر ضد حاكمان است. حاكمانی كه استبداد، زورگویی و ظلمشان چنان مردم را بر آشفته كه جز به كشتن آنان راضی نخواهند شد.
 
 
 
اگرچه روایات پیش بینی حوادث آینده مصر فراوان است اما تنها بخشی از آنها به عصر ظهور مرتبط می شود. روایات پیش بینی فتح مصر توسط مسلمانان و همچنین روایات غلبه مغربی ها بر مصر كه در دوران انقلاب فاطمیان به حقیقت پیوسته است، از جمله روایاتی است كه ربطی به مساله ظهور ندارند و باید مراقب بود كه ما را به اشتباه نیاندازند و با روایات ظهور درآمیخته نگردند. بنابراین برای جلوگیری از این مشكل تنها به روایاتی مراجعه خواهیم كرد كه به نحوی دلالت بر حوادث دوران ظهور داشته باشند.



نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

امام عصر و مدت زمان فتح دنیا

برخورد عادلانه مهدی (عج) با غیرمسلمانان

امام زمان

مدت جنگ و نبرد امام عجل الله تعالی فرجه الشریف برای فتح دنیا نیز مؤید دیگری است بر اینکه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با غیر مسلمانان به عدالت رفتار می‌کند.

 

عدالت مهدوی و ادیان دیگر

درباره برخورد سپاه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با انسان‌های عصر ظهور، اندیشه‌ای خرافی وجود دارد که بیانگر برخوردهای تند و خشونت بار است. این تصور به دور از واقعیت و تاریک از عصر پرفروغ ظهور، گاه انسان‌های نادان را به مرز بی رغبتی و حتی تنفر از درک آن روزگار پرشکوه می‌کشاند. در این دیدگاه، فرو رفتن در منجلاب فساد و تباهی و دوری از فضیلت‌ها و آرمان‌های اخلاقی، غیر مسلمانان را سزاوار برخوردی سهمگین و انتقامی سخت کرده است و سپاه مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف از سوی خداوند متعال مأمور گرفتن این انتقام است!


نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

 «قرآن كریم» به وجود جاهلیّتی موسوم به جاهلیّت دوم، پس از جاهلیّت اوّل در بین عامّة مسلمانان اشاره می‌نماید، كه از علایم ظهور حضرت مهدی(ع) است. شواهد قرآنی بسیاری بر این موضوع تأكید دارند، كه از آن جمله می‌توان به آیات زیر اشاره نمود:
 
 

مبحث اوّل: دلایل وجود جاهلیّت دوم

«قرآن كریم» به وجود جاهلیّتی موسوم به جاهلیّت دوم، پس از جاهلیّت اوّل در بین عامّة مسلمانان اشاره می‌نماید، كه از علایم ظهور حضرت مهدی(ع) است. شواهد قرآنی بسیاری بر این موضوع تأكید دارند، كه از آن جمله می‌توان به آیات زیر اشاره نمود:

نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

 مسلمانان، چه شیعه چه اهل سنّت، همگی بر خروج «دابّـة الأرض» در آخرالزّمان اتّفاق نظر دارند، امّا آنها در مورد مشخّص كردن مصداق؛ یعنی ماهیّت آن دابّـة ، اختلاف نظر دارند. اهل سنّت قائل به این است كه دابّـة  الأرض، جنبنده‌ای از جنبندگان زمین است، امّا شیعیان بر این باورند كه دابّـة  الأرض، یك مرد معیّن است و ما در بخش‌های بعد به این مسئله خواهیم پرداخت.
 
 
 
دربارة نشانه‌های آخرالزّمان بسیار گفت‌وگو شده است. یكی از این نشانه‌ها كه بحث دربارة آن از نقطه‌نظرهای مختلف صورت گرفته «دابّـة الأرض» است. دابّـة الأرض در لغت به معنی جنبده و آهسته راه رفتن است.
نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

 در واقع قادر متعال سوانح و بلایای طبیعی را آزمایش قلمداد می‌نماید تا بازماندگان این حوادث، با درس گرفتن از این وقایع و دست كشیدن از گناه و آلودگی، مانع وقوع مجدّد آنها شوند و با دعوت آنان به صبر (الله مع الصّابرین) این امید را به آنها می‌دهد كه خدایی هست و نازل كنندة عذاب، سرچشمة رحمت است و بندگانش را تنها نمی‌گذارد (انا اقرب من حبل الورید) چنانچه امام علی(ع) دربارة این حوادث فرموده‌اند: «گنهكاران از گنه دست بكشند و اهل توبه، توبه كنند و روشن ضمیران، پند گیرند.»
 

نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

آخر الزمان

اشاره:

آنچه می خوانید نوشته ایست به خامه مهدویت پژوه فرزانه اسماعیل شفیعی سروستانی با عنوان "اندر حكایت شعیب بن صالح!" که تحلیلی محققانه از رویکرد تازه ای است که بر نوشته های  پاره ای از بلاگرها و فعالان فضای مجازی با هدف مصداق سازی چهره های آخرالزمانی و و بالمآل اثبات قریب الوقوع بودن امر ظهور، سایه افکنده است.

نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

اندرزهای آیت الله بهجت (ره)

آیت الله بهجت

علت غیبت امام زمان(عج) خود ما هستیم

سببغیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خود ما هستیم، زیرا دستمان به اونمی‌رسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه كسی او رامی‌كشد؟! آیا جنّیان آن حضرت را می‌كشند، یا قاتل او انسان است؟! ما ازپیش در طول تاریخ ائمه(علیه السلام) امتحان خود را پس داده‌ایم كه آیا ازامام حفظ و اطاعت می‌كنیم یا اینكه او را به قتل می‌رسانیم؟! انحطاط وپستی انسان به حدّی است كه قوم حضرت صالح(علیه السلام) ناقه صالح را بااینكه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی كردند، چنان‌كه قرآن كریم دربارهآن می‌فرماید: «لها شربٌ و لكم شرب یوم معلوم، یعنی، یك روز آب سهم شماباشد و روز دیگر سهم آن، آن ناقه، یك روز آب چاه را می‌خورد و در عوض بهآنها شیر می‌داد! بنابراین، همان‌گونه كه ممكن است عقلاً خزینه و انبارنعمت خود را نابود كنند، همچنان كه ناقه صالح را كشتند، امكان دارد كه ماانسان‌های عاقل(!) نیز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را كه تمام خیراتاز او است و از ناقه صالح بالاتر و پرفیض‌تر است برای اغراض شخصیه خود بهقتل برسانیم!


نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

اسطوره

اسطورهآرزوی جهان است، آرزویی که باید باشد. ساده تر اینکه اسطوره آرزوی انسانآرمانگرا است از دنیایی که واقعیتهایی دیگر دارد، پس می توان گفت اسطورهواقعیت برتر است.

نگاه اسطوره ای نگاهی فرا زمینی است، هماننگاهی که دوست داشتیم چنین باشد! به همین جهت شاهنامه متنی اسطوره ای استو در زمانی خلق می شود که جامعه ایرانی نیازمند نوعی نگاه آرمانی به جامعهمی باشد، نگاهی آرزومند، برای آنگونه شدن.

در بسیاری از موارداینطور گفته می شود که برای شناخت فرهنگ و عقاید یک قوم و ملت،باید بهسراغ اسطوره های آن قوم رفت ، از این رو هیچ ملتی نیست که اسطوره نداشتهباشد، حتی اگر آن ملت، ملتی با قدمتی 300 ساله ، همانند کشور آمریکا باشد!چرا که می بینیم همین ملت برای خود علاوه بر اسطوره های "وسترن" اسطورههای مدرنی چون "سوپرمن"، "بت من و اسپایدرمن" را می سازند.


نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

 ما بچه‌ بودیم با کودکان هم سن اقوام می‌رفتیم حمام -خزینه‌ی قدیم- سه چهار ساعت در حمام می‌ماندیم ولی بازی می کردیم وكشتی می‌گرفتیم، وقتی از حمام بیرون می‌آمدیم، تازه چرك‌هایمان خیس شده بود! یك دست كتك می‌خوردیم كه چرا حمام رفتید؟! شهر الطهور گاهی اینگونه است و آدم استفاده نمی‌كند، وقتی بیرون می‌آید تازه چرك‌هایش خیس خورده است. ولی اگر بخواهد می تواند همه‌ی رذالت‌های روحی خودش را در این ماه تطهیر كند، ملكات و مراتب مختلف وجودی نفسش همه تطهیر و پاك بشوند.
 
 

حمد و ستایش خداوند

دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه -كه دعای ورودی ماه رمضان است- و دعای وداع ماه رمضان، از دعاهای با ارزش و گران‌قدری هستند که برای آشنایی با فضایل این ماه و وظایفی که داریم خوب است آنها را مرور کنیم. دعای اول بیشتر در باب ماه رمضان و وظایف و تكالیفی است كه انسان در این ماه دارد و دعای دوم هم عمدتاً اشاره‌ای به فضایل ماه دارد و بهره‌هایی كه افراد از این ماه برده‌اند و تكلیف آنهایی كه از این ماه محروم شدند و نتوانستند بهره ببرند.


نوشته شده در 22 مرداد 1391ساعت 14:42 توسط اسی و پوری| |

مطابق روایتی که از امام صادق (ع) نقل شده آمده است که:((هر کس چهل صبح دعای عهد را بخواند از یاران (قائم) ما باشد ، و اگر پش از ظهور آن حضرت بمیرد خداوند او را از قبر بیرون آورد تا در خدمت آن حضرت باشد ...)).

در مورد سوال فوق می گوییم:

اول:این آثار ممکن است مقید باشد به اینکه اعمال و رفتار دیگر نیز درست و مطابق موازین شرع باشد ، زیرا انسان باید با حقیقت این دعا انس داشته باشد تا بتواند با خدای خود عهد کند.

دوم:ممکن است که خواندن دعای عهد گرچه از شخصی باشد که انسان بدی است ولی خداوند متعال به برکت این دعا او را متحول می گرداند  و با خواندن این دعا در چهل روز و عهد قلبی با حضرت مهدی (عج) چنان تحولی اساسی در وجود او ایجاد شود که به این قابلیت برسد که بتواند از اصحاب حضرت شود.  


نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

مطابق روایات ، اصحاب امام زمان (عج) از کشورها و شهر های مختلفی هستند که خدمت حضرت مشرف می شوند:

شیخ طوسی (رحمت الله علیه ) به سندش از امام باقر (ع) نقل کرده که فرمودند:((بین رکن و مقام سیصد وچند نفر به تعداد اهل بدر با قائم بیعت خواهند کرد ، در میان آنها بجیبانی از اهل مصر ، و شخصیت هایی از اهل شام ، و اختیاری از اهل عراق است...)).

و نیز امام علی (ع) نقل کرده که فرمودند : ((درود بر طالقان ، پس همانا برای خداوند در آن گنج هایی است که از طلا و نقره نیست ، ولکن در آن مردانی است که خداوند شناخت تمام به آنها دارد ، وآنان یاوران مهدی آخر الزمان اند)).

و نیز شیخ ابن طاووس در کتاب ((الملاحم والفتن))اسامی بسیاری از اصحاب امام را با شهر های آنان نقل کرده است .


نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

مطابق برخی از روایات کسانی مورد غضب امام عصر (عج) قرار می گیرند که حجت بر آنان تمام شده ولی عناد و سرکشی کرده و حجت خدا را نمی پذیرند.

امام صادق (ع) فرمودند:((...در این هنگام قائم (عج) ظهور می کند و سبب نقمت خدا و خشم وغضب او بر بندگان می گردد: زیرا خداوند از بندگانش انتقام نمی گیرد مگر بعد از آنکه حجتش را انکار کنند)).   


نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

انسان که عاشق کسی می شود جهتی دارد ، و ما که می خواهیم عاشق حضرت مهدی (عج) باشیم به طور حتم جهتی دارد . او را دوست داریم و به او عشق می ورزیم : زیرا او مظهر همه ی خوبی هاست او مظهر عدالت است . او مظهر عبودیت برای خداوند است و ... .

ما از آن جهت که همه ی خوبی ها را دوست داریم و عمل به آنها را نیز دوست می پسندیم و امام مهدی (عج) را فردی کامل در عمل به خوبی ها می بینیم لذا او را دوست داریم . پس عاشق واقعی امام زمان (عج) در حقیقت عاشق واقعی تمام خوبی هاست . عاشق واقعی امام زمان (عج) در حقیقت عاشق عمل به خوبی هاست .

حال اگر در خودمان عشق به خوبی ها و عمل به آنها را می بینیم واین عاشق ما را به انجام عمل به خوبی ها وا می دارد در حقیقت ما عاشق امام زمان (عج) هستیم و گرنه ... .


نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

ظهور امام زمان (عج) وابسته به شرایط و مصالح خاصی است ، ولی آنچه که مربوط به شیعیان حضرت می شود این است که:

اول : خود را اصلاح نموده و با شرایط حکومت و عصر ظهور حضرت وفق دهیم.

دوم : در جامعه ، برای ظهور حضرت زمینه سازی کنیم و در صدد اصلاح مردم در حد توان خود برآییم تا شرایط فراهم شود و به دست توانای حضرت موانع کلی برطرف شده وشرایط اساسی برای حکومت عدل جهانی ایجاد گردد . لذا فرموده اند : ((منتظران مصلح خود افرادی صالحند)).

سوم : هرگز دعا و استغاثه به درگاه الهی را فراموش نکنیم که در ظهور حضرت - مطابق روایات - تاثیر بسزایی دارد.  


نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

 براي امام زمان (عج) شرايط خاصي پيدا شد که هرگز براي امامان ديگر مقعر نشده بود . اين شرايط باعث شد که تنها امام زمان (عج) از ديد مردم غايب باشد نه ديگر امامان .

از جمله آن شرايط و ظرفيت ها عبارتدند از :

الف: حضرت مهدي (عج) آخرين امام از دوازده امامي است که پيامبر (ص) از آمدن آنان خبر داده است . اماماني که هرگز نبايد زمين از وجودشان خالي باشد.

ب: از آنجا که حضرت (عج)هر لحظه ممکن است به اذن خداوند مامور به خروج و قيام شود لذا نمي تواند ظاهر باشد و تحت بيعت يکي از حاکمان ظلم وجور قرار گيرد.

ج: در صورت عدم غيبت امام زمان (عج) به طور حتم لازم مي آمد که تنها باقي مانده از حجت هاي الهي تا روز قيامت از طرف دشمنان کشته شود.

در نتيجه مصلحت الهي بر اين تعلق گرفت که حضرت در پشت پرده غيبت تا زمان معيني باقي بمانند. 


نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

 مطابق برخي از روايات سني و شيعي امام زمان (عج) هنگام ظهور داراي صفات و خصوصيات جسمي خاص است از قبيل:

۱- پيشاني وسيع و عريض .

۲- وسط بيني او بر آمده ولي دو سوراخ تنگ است .

۳- گويا صورت او همانند ستاره اي درخشان است .

۴- با چهره اي گندم گون .

۵- ما بين دندان هاي او بازا ست .

۶- مژه هاي او سياه است .

۷- با دندان هاي سفيد .

۸- با ابرواني کشيده و باريک .

۹- قامتش متوسط .

۱۰- جسم او تنومند است .

۱۱- بر گونه ي راست او خالي سياه است .


نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

 
جان جهان قبله ي ما روي توست
                                                                                            چشم همه خلق جهان سوي توست ماه اگر ورد زبانها بود
                                                                                            جلوه ي او ذره اي از روي توست
زمزمه اهل يقين روز و شب
                                                                                            فکر تو و خلق تو و خوي توست
سرو مثل در قند و قامت بود
                                                                                            و آن خجل از قامت دلجوي توست
نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

 
مصداق رمز علم الاسماست جمکران
                                                                                     زيرا مقام زاده ي زهراست جمکران
خواهي اگر زشوق کني کعبه را طواف
                                                                                     کانون مهر و قبله ي دل هاست جمکران
آري ، حريم حجت ثاني عشر بود
                                                                                     زين رو ، بهشت و جنت دنيا ست جمکران
عظم رميده گر کند احيا، عجيب نيست
                                                                                     چون اصل معجزات مسيحات جمکران
دارالشفاي جملهي مرضاي بي پناه
                                                                                     مرهم گذار زخم جگر هاست جمکران
اي صالحي ، ببال که از لطف ايزدي
                                                                                     در شهر قم به جلوي زيباست جمکران
بسرودم آن سياق ، که به فرموده ي سعيد
                                                                                     ميعادگاه مردم داناست جمکران 
نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

 
کي رفته اي زه دل که تمنا کنم تو را
                                                                                            کي بوده اي نهفته که پيدا کنم تو را
غيبت نکردي اي که شوم طالب حضور
                                                                                            پنهان نگشته اي که هويدا کنم تو را با صد هزار جلوه ، برون آمدي که من
                                                                                            با صد هزار ديده تماشا کنم تو را
مستانه کاش در حرم و ديري بگذري
                                                                                            تا قبله گاه مومن و ترسا کنم تو را
خواهم شبي نقاب ز رويت برافکنم
                                                                                            خورشيد کعبه ، ماه کليسا کنم تو را
نوشته شده در 20 مرداد 1391ساعت 13:36 توسط اسی و پوری| |

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin